Brev:
Søvn og mad - min søn på 6 mdr.
12. oktober 2009
Alder:
6 mdr.
Søvn og mad - min søn på 6 mdr.
Hej Helen,
Jeg skriver da jeg har brug for et godt råd:-). Jeg er mor til en skøn dreng på 6 måneder, som trives rigtig godt, men som ikke rigtig vil lade sin mor sove om natten...
Han bliver puttet ca. kl. 19.00, da han på det tidspunkt er fuldstændig udkørt. Han sover som regel ikke sen eftermiddagslur, da det er svært at finde ro i huset når hans storebror er kommet hjem fra børnehave. Dette medfører selvfølgelig at han er drøntræt ved 18 tiden allerede, men jeg får dog trukket putningen ud til kl. 19.00.
Efter han er blevet puttet sover han som regel 3 timer og så vågner han og skal have mad (ammes). Derefter kører showet så. F.eks. i nat vågnede han kl. 22.30, 00.30, 3.00, 5.00 og så igen kl. 06.00 hvor han var klar til at stå op. Dette er en meget typisk nat. Han bliver ammet når han vågner, da han ellers ikke falder i søvn igen. Nogle nætter vælger han også at være vågen i op til 2 timer, hvilket er ganske udmattende...
I løbet af dagen sover han så to lure af ca. 2 - 2½ times varighed hver. Jeg har tænkt på om han sover for meget i løbet af dagen, men han har altid taget lange lure i løbet af dagen, og har faktisk også indtil for ca. 1½ måned siden sovet godt om natten - været vågen 2 gange og skulle have mad fra han blev puttet til næste morgen...
I løbet af dagen får han skemad tre gange dagligt, han får grød til morgen, grød eller mos til frokost og mos til aften. Han tager godt fra, og ønsker ofte ikke at amme lige efter at han har spist grød/mos. I mellem måltiderne om dagen ammer jeg. Jeg har forsøgt at give flaske med MME, men det nægter han at tage.
Jeg har selvfølgelig tænkt på om de mange opvågninger kan hænge sammen med sult, men synes bare han spiser godt og meget i løbet af dagen.
Jeg håber du har et godt råd til lidt bedre nattesøvn - er godt nok ved at være træt nu !...
Kærlig hilsen
Den søvnige ...